Adres

Ogilvy İstanbul  / Harmancı Giz Plaza, Harman Sk. No:5 M 1-2 Levent İstanbul

T: +90 212 339 8360

Başarılı Mobil Öncelikli Stratejilere Sahip 7 Marka

Başarılı Mobil Öncelikli Stratejilere Sahip 7 Marka

Son beş yıl “mobilin yılı” olarak adlandırılıyor ve 2013’ten bu yana mobil üzerinde geçirilen zaman masaüstünü aşmış durumda. Bir çokları mobile doğru kayışı öngörmüş olsa da pek az kişi bu hızı yakalayabildi ve çoğu da masaüstü bir dünya için tasarlanmış güncel olmayan stratejiler yüzünden eğrinin altına saplanıp kaldı. Bu bağlamda, L2’nin 2016 İstihbarat Raporu: Mobil çalışmasında bahsi geçen başarılı mobil öncelikli stratejilere sahip yedi markaya göz atmakta fayda var.

 

 

veri-22.jpg

Lululemon: Aldığı olumlu değerlendirmeler ve ulaştığı 367.000’in üzerindeki indirme rakamlarıyla Lululemon, satışı aplikasyon geliştirmeye ve yeni teknolojiye başarılı bir şekilde dayandırma (pek de azımsanacak bir özellik değil, hele de çoğu dijital gelişim için yatırım getirisinin belirsizliğini koruduğu düşünülürse) konusunda tam bir vaka incelemesi.

İyi tasarlanmış deneyimin etkisi aplikasyonun yüksek yıpranma oranında kendini gösteriyor: Uygulamayı indiren kişilerin %76’sı onu aktive etmiş. Lululemon aynı zamanda, uygulamayla neredeyse birebir aynı olan mobil site deneyimi yoluyla markayla ilgili ama uygulamayı indirecek kadar da bağlı olmayanları yakalamayı başarmış. 2015 sonu itibarıyla, şirketin online satışlarının yaklaşık %8’i uygulama üzerinden gerçekleştirilmiş.

 

veri-23.jpg

bareMinerals: BareMinerals’ın mobil için tasarlanmış olduğu, basit ödeme işlemi sürecinden hemen anlaşılıyor. Çeşitli sayfalara tıklamak yerine sonsuz kaydırma yoluyla site çok daha verimli hale geliyor. Satın alımlardaki bedava numuneler, kaydırılabilir bir carousel üzerinden seçilebiliyor ve ürünler ödeme işlemi esnasında değiştirilebiliyor.

veri-24.jpg

Cole Haan: Külfetli mobil ödeme sürecini anlayan ve bunu bertaraf etmek için çaba sarfeden markalardan biri olarak Cole Haan ödeme için gereken tıklama sayısını 15’ten ikiye indirmiş. Cole Haan Apple Pay’in ilk uygulayıcılarından biriydi, şimdi de  tüketicilerin parmak izleriyle ödeme yapabilmeleri için Touch ID’yi entegre ediyor.

Everlane: Avustralyalı giyim markası yakın zamanda mobil alışveriş deneyimini gözden geçirerek mantıklı bir biçimde tıkla-tut gibi (kullanıcıların doğrudan galeri sayfasından sepete ürünü eklemelerini sağlıyor) birkaç daha yeni, yerel iOS özelliğini uygulamaya aldı. Mobil site ziyaretçilerini aplikasyon kullanıcıları olmaya teşvik etmek için, uygulamadan yapılan satın alımlarda New York kenti içinde ücretsiz kurye teslimatı gibi lüks özellikler sunuyor.

 

 

  Domino’s:  Sıfır tıklamayla sipariş sayesinde (pizzanın kartlarına ücretlendirilmesi ve gönderilmesi için tüketicilerin uygulamayı on saniye açık tutmaları yeterli) Domino’s mobil ticaret uyuşmazlığını ortadan kaldırmak konusunda ipi göğüslüyor.

Domino’s: Sıfır tıklamayla sipariş sayesinde (pizzanın kartlarına ücretlendirilmesi ve gönderilmesi için tüketicilerin uygulamayı on saniye açık tutmaları yeterli) Domino’s mobil ticaret uyuşmazlığını ortadan kaldırmak konusunda ipi göğüslüyor.

Walmart: Pazarın büyük oyuncularının dahi ne kadar çevik olabileceğini gösteren Walmart, bütün bir işlevler dizisini (fiyat karşılaştırmaları desteği, mağaza içi alışveriş, liste yapma, teslim alma ve bir Apple Watch uygulaması) bir yıldan kısa bir süre içinde kullanıma açtı. Neredeyse anında sonuç alarak yalnızca mobil ziyaretçilerde bir önceki yıla kıyasla %402 artışa ulaştı. Haftalık mobil müşteri giriş sayısı, A.B.D. mağazaları için 140 milyon, dünya çapında ise 240 milyon seviyesinde.

 

Walmart kullanıma açılan özelliklerinde mobil öncelikli tutumu benimsemiş olsa da uygulamalar mağazaya bağlantılı. Walmart uygulamasındaki popüler Search My Store (Mağazamda Arama Yap) özelliği coğrafi sınırlama yoluyla 4.300 mağazanın tamamında yürütülüyor ve mağaza görevlisi olmaksızın müşterilerin ürünleri tespit edebilmesini sağlıyor.

 

HotelTonight: Konaklama sektörünün bu yeni üyesi, mobil öncelikli yaklaşımı bir adım ileri götürerek geleneksel masaüstü pazarlama taktiğini tamamen bir kenara bırakmış. Geleneksel masaüstü display reklamlarını, geleneksel mecranın bütün avantajlarına sahip olan daha büyük bütçeli rakipler tercih ediyor (örneğin hotels.com). Hotel Tonight ise display reklam harcamalarını, daha düşük CPM’si olan ve aldığı paranın karşılığını fazlasıyla veren mobil kanallara yönlendirmiş. Dahası, yeniden hedefleme konusundaki çabalarını, tarayıcıya dayalı reklamlardan daha etkili olan aplikasyon içi reklamlara odaklamış. Aşırı rekabetçi kategorisi içindeki yerini iyi anlayan marka, mobil pazarlamaya stratejik olarak yaklaşıyor ve bunun meyvelerini topluyor.

Ortaklıklar İnovasyonun Yolunu Nasıl Açar?

Ortaklıklar İnovasyonun Yolunu Nasıl Açar?

Apple, HomePod’la Yine Apple’lığını Yaptı

Apple, HomePod’la Yine Apple’lığını Yaptı